Mindful Bewegen

We hebben onszelf aangeleerd hebben om met heel veel dingen tegelijk bezig te zijn, omdat er zoveel zaken zijn die onze aandacht vragen. Dit kost energie en veroorzaakt stress. Met mindful bewegen – letterlijk vertaald:  bewegen met volle aandacht, in het hier en nu –  leer je uit je hoofd te gaan, je meer bewust te zijn van je lichaam en leer je hoe je je ademhaling en zintuigen kunt gebruiken op een manier die helpend zijn om tot rust te komen. Door te bewegen maakt je lichaam bepaalde stoffen aan die ervoor zorgen dat je je niet alleen fysiek maar ook mentaal beter gaat voelen. Door op de juiste manier te leren ademhalen krijg je meer energie en kom je tot rust.

Cursusaanbod

De cursussen worden op verschillende manieren aangeboden, echter de inhoud van de cursussen is gelijk. We gaan zonder prestatiedruk aan de slag met bewegen in de buitenlucht. Je krijgt op een speelse manier verschillende praktische tools aangereikt, die je in het dagelijks leven helpen ontspannen en meer in het hier en nu te zijn. Daarbij speelt de ademhaling een belangrijke rol. Ook leer je dat er verschillende loopstijlen zijn en word je je bewust van je eigen loopstijl. Je krijgt uitleg en tips om je loopstijl te verbeteren.

Afhankelijk van je eigen doel, tempo en conditie kun je kiezen uit de volgende cursussen. Alle cursussen kunnen zowel in groepsverband of individueel worden gedaan.

Mindful RUN

Ben je al begonnen met hardlopen en wil je graag leren hoe je dit kunt combineren met mindfulness? Dan is de cursus Mindful Run geschikt voor jou. Deze cursus is geschikt voor iedere hardloper, zowel beginnend als ervaren. Ieder kan er zijn eigen leerpunt uithalen. Beginnende lopers krijgen de kans om op een plezierige en rustige manier op te bouwen. De meer ervaren lopers ondervinden hoe het is om anders te ademen, los te laten en meer te genieten van het lopen.

Tijdens de cursus Mindful Run: 
🌸 word je je bewust van je eigen loopstijl
🌸 besteden we aandacht aan looptechniek
🌸 is er aandacht voor een gezonde ademhaling
🌸 leer je middels mindfulness oefeningen meer in het hier en nu te zijn
🌸 leer je (weer) hoe je met plezier kunt hardlopen

Het mooie van de cursus is dat je de mindfulness en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het hardlopen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het hardlopen bent

Mindful WALK2JOG

In deze cursus wordt er  opgebouwd van wandelen naar rustig joggen. Deze cursus is geschikt voor mensen die nog nooit hebben gelopen of het heel lang niet hebben gedaan en het (weer) graag willen leren. Er is veel aandacht voor looptechniek. Daarnaast worden dezelfde principes geleerd als bij Mindful Run. Na deze cursus ben je in staat om met vertrouwen en plezier te joggen / rustig hard te lopen.

Door onder begeleiding te starten met lopen, leer je om op de juiste manier en met plezier te lopen. Dit is een goede basis om het vol te houden.

Tijdens de cursus Mindful Walk2Jog:
🌸 bouwen we rustig op van wandelen naar rustig hardlopen
🌸 leer je meer over looptechniek
🌸 word je je bewust van je eigen loopstijl
🌸 is er aandacht voor een gezonde ademhaling
🌸 leer je middels mindfulness oefeningen meer in het hier en nu te zijn
🌸 ontdek je het plezier in hardlopen.

Na deze cursus ben je in staat om zelfstandig en met plezier je eigen hardloopweg te vervolgen. Tegelijkertijd heb je je oefeningen eigen gemaakt die je in het dagelijks leven helpen te ontstressen.

Mindful WALK

Doe je het liever rustiger aan? Misschien heb je nog nooit hardgelopen, heb je blessures waardoor je niet kunt lopen of houd je gewoon meer van wandelen? Dan is de Mindful Walk cursus een perfect alternatief. Het bevat grotendeels ook weer dezelfde leeraspecten als de Mindful Run, zoals de mindful oefeningen en aandacht voor een gezonde ademhaling.

Tarieven

De cursussen worden zowel in groepsverband als individueel gegeven. De 5-weekse groepscursus bestaat uit 5 sessies van anderhalf uur met een groepsgrootte van minimaal 4 en maximaal 10 personen. De individuele 5-weekse cursus omvat eveneens vijf sessie van anderhalf uur, waarbij ik je persoonlijk begeleid.  

In verband met het coronavirus is een verkorte 4-weekse individuele cursus ontwikkeld die alle elementen bevat van de 5-weekse groepscursus en qua prijs dichter tegen de prijs van de groepscursus aan zit. Deze cursus kan zowel online als een-op-een worden afgenomen. Bij de online variant loop je elke sessie zelf, maar hebben we voor en na elke sessie contact middels video bellen. Vooraf leg ik de oefeningen uit voor die sessie en na elke sessie bespreken we dit na. Bij de een-op-een variant begeleid ik je persoonlijk en doen we elke sessie samen.

De tarieven zijn als volgt:

  • 5-weekse groepscursus € 95,- (5 groepssessies van anderhalf uur).
  • 5-weekse individuele cursus € 375,- (5 sessies van anderhalf uur met persoonlijke begeleiding)
  • 4-weekse individuele cursus online € 145,- (4 sessies met 20 minuten begeleiding voor en 20 minuten begeleiding na elke sessie, in totaal 8×20 minuten online begeleiding )
  • 4-weekse individuele cursus een-op-een € 145,- (4 sessies van 45 minuten met persoonlijke begeleiding)

Locatie

De cursussen vinden allen plaats in Park de Voorveldse Polder in Utrecht. Wanneer je je aanmeldt, ontvang je meer informatie over de exacte locatie.

Bedrijfsclinic

Op zoek naar een leuke teamactiviteit? Op aanvraag kun je ook een Mindful RUN, Mindful WALK2JOG of Mindful WALK clinic laten verzorgen, bijvoorbeeld als teamevent, om gezamenlijk op een bewuste en gezonde manier in beweging te komen. Wist je dat een Mindful Run clinic kan bijdragen aan het verminderen van stress op de werkvloer? Klik op ‘Contact’ om meer informatie te vragenr